Ao Nang en Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Anouk Aarts - WaarBenJij.nu Ao Nang en Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Anouk Aarts - WaarBenJij.nu

Ao Nang en Phuket

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 Februari 2015 | Thailand, Phuket

Hoi hoi,
Eindelijk wat tijd gevonden om weer iets te schrijven! Ondertussen zit ik een Thaise serie te kijken met pi Bulan. Lekker chill dus.

AO NANG
Tijdens m'n eerste weekend zijn we naar Ao Nang geweest. En vanaf daar zijn we met de boot naar Railey beach gegaan. Een super mooi strand tussen de kalkstenenrotsen. Een dag later zijn we met de boot verschillende eilanden langs gegaan en hebben we ook gesnorkeld. Super tof!

PHUKET
Afgelopen weekend zijn we naar Phuket geweest. Het grootste eiland van Thailand. De busrit er naar toe was verschrikkelijk: remmen, gassen, remmen, gassen, drempels, kuilen, niet remmen in bochten. Iedereen kwam er kotsmisselijk uit. In Phuket vonden we een bungalow, op nog geen 10 minuten lopen naar het strand. Hier zijn we echter niet heel lang geweest, omdat één van ons zand in haar oog kreeg en naar de dokter moest. Ja, doktoren, apotheken en ziekenhuizen worden hier met enige regelmaat bezocht.
Verder hebben we nog een tour gedaan waarbij de Big Budha, de Wat Chalong tempel en de night market in Phuket stad hebben bezocht. Tijdens deze tour hebben we ook even op een olifant gezeten.

BIG BOSSES
Vandaag, morgen en woensdag zijn belangrijke dagen voor het kinderdagverblijf waar ik werk, omdat de 'big bosses' (zoals ze dat noemen) de boel komen controleren. Alles verloopt daarom een stuk gestructureerder dan normaal, haha.
Verder is het nog steeds leuk om hier te werken. De kinderen zijn deugnieten, maar ook schatjes. En dikke knuffels doen wonderen, zo was er een jongetje die mij schopte, ik pakte hem eerst beet en zei 'mai' (nee) en daarna gaf ik hem een dikke knuffel. Sindsdien komt hij me steeds knuffelen. Eén van de leraressen vertelde ook dat niet alle kinderen even goed door hun ouders behandeld worden en dat het goed is om hen af en toe een knuffel te geven.

NATHALIE
Op het eiland waar ik woon. Is momenteel een competitie jeu de boules gaande. Pi Bulan deed mee met een vriendin. Helaas hebben zij afgelopen woensdag verloren en daarom liggen ze er nu uit. Het halve eiland komt op deze avonden bij elkaar, dus het is leuk om daar af en toe bij te zijn.
Thaise mensen zijn over het algemeen vrij verlegen, dus (tenzij ze redelijk zelfverzekerd zijn van hun Engels, wat zeldzaam is) spreek ik weinig mensen. Wel gaan de verhalen hier snel de ronde volgens mij.
Maar tijdens een competitie avond heb ik een meisje ontmoet, Nathalie. Erg verlegen keek ze me nieuwsgierig aan. Onze eerste gesprek bestond uit handje klap. 'Papagaaitje leef je nog?' was een mooie openingszin. De tweede keer dat ik haar zag zei ze 'I am?', 'Tsjan tsjuu Anouk' zei ik en dat was voldoende om de rest van de avond rondjes met me te lopen en op mijn schoot te zitten/hangen.

RIJST
De rijst komt me trouwens mijn neus uit. 's Ochtends, 's middags en 's avonds rijst. Wat wel grappig is is dat je echt allerlei variaties hebt. Heb jij wel eens paarse rijst gegeten? Ik wel ;)

Láew tjeu kan! (Tot later!)

  • 03 Februari 2015 - 10:54

    Liz:

    Ik dacht dat je een meisje van jouw leeftijd had ontmoet, maar daar begon ik over de twijfelen bij het 'op schoot zit' gedeelte...

  • 04 Februari 2015 - 19:24

    Frank:

    en kan je al jeu de boules spelen?
    Vind je het vervelend om steeds mensen aan te spreken?
    Geniet ze!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 4669

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 21 Maart 2015

Thailand

Landen bezocht: