Baan Klong Hin Daycare Center - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Anouk Aarts - WaarBenJij.nu Baan Klong Hin Daycare Center - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Anouk Aarts - WaarBenJij.nu

Baan Klong Hin Daycare Center

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 Februari 2015 | Thailand, Krabi

HOE ZIET MIJN WERKDAG ERUIT?

's Ochtends gaat mijn wekker om 5 voor half 7. Na een koude douche, staat er ontbijt voor ons klaar. Deze wordt elke dag door een zus van pi Bulan gebracht. Meestal is het zoete rijst met glibberige balletjes, maar soms ook rosti met ei!
Iets voor half 8 nemen Ryanne, Chris, Hazel (nieuwe vrijwilliger) en ik de longtailboot naar Krabi. Hier worden we door Michael opgehaald die ons met zijn jeep naar onze projecten brengt.
Als ik afgezet word moet ik nog ongeveer 10 minuten lopen. naar het kinderdagverblijf. Ik kom dan veel mensen tegen die me bijna allemaal groeten.

Op het kinderdagverblijf Baan Klong Hin aangekomen maak ik eerst de tafels en bankjes schoon en daarna ga ik bij de poort staan om de kinderen welkom te heten. Wanneer iedereen gearriveerd is worden de klassen in rijen opgesteld, de jongens bij de jongens en de meisjes bij de meisjes. We zingen dan liedjes met veel bewegingen. De leraressen beginnen en wanneer ze over gaan op Engelse liedjes neem ik het van hen over. 'Skiing in the snow' was een grote hit vandaag!

Daarna lopen we met de kinderen in een rij een rondje over het terrein. Op sommige dagen gaan we vervolgens naar binnen om te spelen en soms, zoals vandaag, hebben we een balspel buiten.
Daarna doen we een korte Engelse les met de kinderen, zoals tellen, my name is...- oefening en kleuren en namen van fruitstukken opnoemen.Op spelenderwijs natuurlijk.
Vervolgens is mijn activiteit aan de beurt. Iets, schilderen, kleuren of plakken.

Daarna worden de kinderen weer opgesteld in rijen en spuit ik bij elk kind een beetje zeep op de handen, waarna ze naar de wasbak rennen om hun handen te wassen voor het eten. Ondertussen help ik de kokkin met het vullen van de boorden. Als de leraressen een signaal geven deel ik de borden uit. Na het eten gooien de kinderen hun lepel en vork in de daarvoor bestemde bakken, maken ze hun bord schoon boven een afvalbak en zetten ze hun bord netjes op de stapel vieze borden, die er al staan. En daarna komen ze een high five bij me halen, haha.
Na het eten spelen ze even buiten en daarna gaan ze naar de klas waar ze ieder hun eigen deken zoeken en gaan slapen. Ondertussen maak ik samen met de andere vrijwilliger de tafels, banken en vloer schoon. Naar mijn mening het minst leuke onderdeel van de dag.

Als de kinderen slapen help ik de leraar met het ordenen van werkjes of bereid ik het knutselwerkje van de volgende dag voor. En dan is het één uur, tijd voor mij om te stoppen. Ik neem dan een motor taxi meestal naar de office van Projects Abroad om hier verdere voorbereidingen te treffen.

Vandaag was btw de laatste dag van de controle door de 'big bosses' uit Bangkok. Aan het einde kwam één van hen naar me toe en zei dat ik een goede leraar ben! Whoehoe in tha pocket!

  • 04 Februari 2015 - 22:39

    Miriam :

    Leuk om te lezen. Hoe oud zijn eigenlijk de kinderen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 4668

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 21 Maart 2015

Thailand

Landen bezocht: