Sawaddieka - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Anouk Aarts - WaarBenJij.nu Sawaddieka - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Anouk Aarts - WaarBenJij.nu

Sawaddieka

Blijf op de hoogte en volg Anouk

21 Januari 2015 | Thailand, Krabi

'Sawaddieka' lieve vrienden en familie,

Ik ben in Thailand!!

VLUCHT
De heenvlucht is goed verlopen. Ik zat naast een aardige man, die al in allerlei landen was geweest en wiens beste vriend met het uur veranderde. Eerst zijn kleinzoon, toen zijn hond en daarna zijn iPad.
Om 6.35 uur (lokale tijd) kwamen we aan in Bangkok. Vanaf hier vloog ik met een binnenlandse vlucht naar Krabi. De service in beide vliegtuigen is echt geweldig overigens.

NOU
In Krabi werd ik opgehaald door Nou (muis) van Projects Abroad. In Thailand geven mensen elkaar een nickname, waarmee ze elkaar aanspreken. Zo is Nou dus niet haar officiële naam.

THUIS
Het huis van mijn gastgezin staat op Koh Klang. Om daar te komen neem je vanaf Krabi een longtail boot. Zo cool! Phi (zus) Bulan is mijn gastvrouw. Zij woont samen met haar zoon, nicht en de man van haar nicht.

Het voorste gedeelte van het huis is van hout en staat op palen. Het achterste gedeelte is van steen. Ik slaap in het voorste gedeelte. Eigenlijk gewoon in de buitenlucht, want in de muren en de vloer zitten allemaal spleten. Gelukkig valt het mee met muggen. Wel lopen er mieren en salamanders door het huis.

DE OMGEVING
Weetjes:
- Onze buren zijn allemaal familieleden. De deur gaat daarom ook bijna nooit op slot.
- De mensen zijn aardig, maar spreken weinig tot geen engels.
- Veel mensen hebben een motorfiets. Je hebt geen rijbewijs nodig, daarom zie je ook regelmatig kinderen hierop rondrijden. Bijna niemand loopt.
- Vlakbij staat een moskee die een aantal keer per dag de omgeving onderwijst en toezingt. Het werkt eigenlijk als een soort radio, alleen hoeven de mensen geen knop om te zetten. 's Ochtends om 5 uur is het wat minder, maar verder vind ik het wel wat hebben.

VRIJWILLIGERS
Ryanne, ook een vrijwilliger uit Nederland, logeert ook in het huis. Gisteravond hebben we, samen met nog vier vrijwilligers, een drankje gedaan. Zij komen uit Canada, Frankrijk, Nederland en U.K.. Leuke mensen!

En dat was mijn eerste dag!
Vandaag krijg ik een rondleiding door Krabi en daarna gaan we het strand even bekijken ;)

Liefs, Anouk

Ps. Ja toch wel een reisblog. Lizette was de erg overtuigend ;) Nu hopen dat ik het volhoud, haha.

  • 22 Januari 2015 - 09:26

    Lizette:

    Anouk, wat leuk, een blog. Bedankt voor de eervolle vermelding. Volhouden ja, want je eerste verhaal is al top. Krijg meteen een indruk van daar. Have fun en ik ben benieuwd welke nickname ze jou geven.

  • 28 Januari 2015 - 20:42

    Frank En Conny:

    Hoi Anouk, we zijn het helemaal met Lizette eens. Hopelijk komt er binnenkort een nieuw verslag.
    Veel plezier en gezelligheid. liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 4678

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 21 Maart 2015

Thailand

Landen bezocht: