Kru Anouk - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Anouk Aarts - WaarBenJij.nu Kru Anouk - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Anouk Aarts - WaarBenJij.nu

Kru Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

22 Januari 2015 | Thailand, Krabi

Na de informatieve dag van gister, een rondleiding door Krabi en een presentatie over de Daycare (voornamelijk bestaande uit wat je niet mag doen of aan mag trekken), ging ik vandaag voor het eerst aan het werk!
Het was een hele leuke, leerzame en vermoeiende dag. De kinderen zijn erg schattig. Er zitten zeker deugnieten bij, maar met gebaren en gezichtsuitdrukkingen lukt het vrij goed om aan ze te laten weten of je iets wel of niet leuk vind en of ze iets wel of niet mogen doen. En ze luisteren nog ook! Ik ben voor hen kru Anouk, wat teacher Anouk betekent. Kru Sai is de echte 'lerares' van mijn groep en ook mijn contactpersoon. De Daycare wordt gerund door 3 leraressen en bestaat uit 3 groepen. Onze groep bestaat uit 22 kinderen. Alle kinderen spelen bijna de hele tijd buiten, we passen dan gewoon met z'n vijfen (3 leraressen en 2 vrijwilligers) op alle kinderen.

FLEXIBEL
Op de Daycare moet je aardig flexibel zijn. Daar waarschuwden ze al voor en dat heb ik vandaag ook al een beetje gemerkt. Zo werd ik bijvoorbeeld opeens voor de groep geplaatst om een Nederlands liedje te zingen. Poesje Mauw dan maar en dan met zo veel mogelijk gebaren. En nog een keer en nog keer.

VOORBEREIDEN
Rond 1 uur 's middags ben ik klaar met werken en, zoals elke andere vrijwilliger, bereid ik een nieuwe activiteit voor voor de volgende dag. Dit doen we op het kantoor van Projects Abroad. Morgen gaan we met verf en zelfgemaakte stempels een schilderij met vuurwerk maken.

VERVOER
Van mijn huis naar de Daycare is iets meer dan 30 minuten. Eerst loop ik naar de pier van Koh Klang, vanaf daar neem ik een longtailboot naar Krabi. Hier haalt de chauffeur van Projects Abroad mij en anderen op. Als hij me afzet moet ik nog ongeveer tien minuten lopen naar de Daycare. Aan het einde van de werkdag word ik niet door hem opgehaald, maar kan ik lopen of een motortaxi nemen. Ik vind het zelf erg leuk dat ik met allerlei vervoersmiddelen moet reizen! Helemaal omdat het zo niet op het Nederlands openbaar vervoer lijkt.

Vanavond ben ik erg moe van alle indrukken van vandaag, dus vroeg naar bed. Raatrie sàwàd! (Welterusten!)

  • 22 Januari 2015 - 16:09

    Mirre:

    Leuk wijfie, stop je er de volgende keer een paar foto's bij? :D

  • 22 Januari 2015 - 16:14

    Miriam :

    Heel erg leuk om je ervaringen te lezen! Komen er ook nog foto's bij?
    Ik zie uit naar je volgend bericht:-)

  • 22 Januari 2015 - 19:10

    Marije:

    Leuk om te lezen zus! Leuke uitdagingen: het werken met de kinderen, collega's en het reizen er naar toe. xxx

  • 22 Januari 2015 - 19:14

    Frank En Conny:

    Fijn dat je het naar je zin hebt en je het werken met de kinderen plezier doet. Zo te lezen zit je lekker in je vel. Geniet er van.

  • 22 Januari 2015 - 19:48

    Liz:

    Spring je dan gewoon bij iemand achterop de motor? Cool

  • 22 Januari 2015 - 21:52

    Wikje:

    :) lekker joh, k zie t al helemaal voor me... Jij en poesje mauw zingen! Hihi Toppertje

  • 23 Januari 2015 - 13:27

    Mark Aarts:

    Misschien zijn de vriendenweekend bonte avond liedjes nog leuk. Halllooooooooo... Haha leuk om te lezen!! Enjoy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 4681

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 21 Maart 2015

Thailand

Landen bezocht: